4. Werkwijze
In Physitrack videoconsult initieert de zorgverlener een oproep:
- De zorgverlener nodigt de cliënt uit & begint het gesprek
- De cliënt ontvangt een uitnodiging om deel te nemen aan de oproep
- De cliënt logt in op PhysiApp om de oproep te accepteren.
Zie voor optimale werkwijze ons artikel over onze “Aanbevolen videoconsult Workflow”.
Stap 1. Nodig de cliënt uit
Om een cliënt uit te nodigen, kunt u naar de:
- Verbind pagina en klik op de knop "Bel cliënt", of;
- Cliënten pagina, klik op de betreffende cliënt en klik op de knop "Begin gesprek".
U ziet dan een venster (popup) dat lijkt op het hieronder getoonde venster (popup).
- U kunt de uitnodigingstekst naar eigen inzicht bewerken. U kunt ook een standaard uitnodigingstekst instellen vanaf Verbind > Instellingen.
- De uitnodigingstekst bevat een speciale link waarmee uw cliënt met één klik PhysiApp kan downloaden & inloggen.
Nota bene: als de cliënt is ingelogd op PhysiApp en de app is geopend (web, iOS of Android) zie je naast de naam van de cliënt een Belknop. Als je hierop klikt, start je direct een gesprek met een cliënt en omzeil je het invitatie scherm.
Stap 2: Start de oproep & controleer uw gespreksverbinding
Wanneer u op "Nodig uit & start videoconsult" drukt, wordt een popup venster geopend met het videogesprek erin. U moet uzelf kunnen zien en horen (zie hieronder).
Als u geen popup ziet, controleer dan of uw browser popups van Physitrack toestaat.
Zorg ervoor dat u uw camera en microfoon inschakelt en uw browser toegang geeft tot uw camera en microfoon.
(U kunt tijdens het gesprek de video en het geluid uitschakelen)
Stap 3: De cliënt ontvangt een uitnodiging om deel te nemen aan de oproep ✉️👨
Uw cliënt ontvangt een e-mail met een "éénmalig inlog" link.
Wanneer uw cliënt op deze link klikt, downloadt hij automatisch PhysiApp (indien op iOS of Android) en logt hij in op zijn programma (alle platformen).
Zodra ze zijn ingelogd op het programma, worden ze gevraagd om deel te nemen aan het videogesprek.
Stap 4: De cliënt logt in om het gesprek aan te nemen 👨👩
Wanneer de cliënt zich bij het gesprek aansluit, wordt hun video en audio automatisch in uw gesprek getoond.
Als u de toestemming van de cliënt hebt ingeschakeld, wordt de toestemmingsstatus in uw gespreksvenster weergegeven.
Wanneer u in gesprek bent, kunt u uw scherm delen of oefeningen streamen.
We raden u aan om deze workflow eerst te proberen met een collega of vriend, en vervolgens te implementeren met cliënten zodra u er zeker van bent dat uw audio en video goed werken.
Volgende: Implementeren van Physitrack videoconsult in uw kliniek