Zorgverleners toevoegen en verwijderen in PT Direct

Met PT Direct kunt u met een paar klikken (extra) Physitrack-licenties kopen en toewijzen aan (collega-)zorgverleners. U kunt ook eenvoudig collega's die niet meer voor uw kliniek of praktijk werken verwijderen en de vrijgekomen licentie opnieuw toewijzen. Lees op deze pagina hoe u dat doet.

Zorgverleners toevoegen

1
Log in op PT Direct.
2
Klik op Zorgverleners, bovenaan in het linkermenu, en vervolgens op + Voeg zorgverlener toe.
Klik om een grotere versie te zien
3
Voer de gegevens in van de zorgverlener die u wilt toevoegen aan PT Direct en klik op Sla op als u klaar bent.
  • Hebt u geen gratis licentie beschikbaar om aan deze nieuwe zorgverlener toe te wijzen? De kosten van de toegevoegde licentie worden dan automatisch in rekening gebracht op de betaalmethode in uw PT Direct account. Op uw volgende factuur ziet u een proportionele afrekening voor de toegevoegde licentie(s) voor het restant van de kalendermaand alsmede het nieuwe aantal licenties. U kunt natuurlijk ook eerst een aantal licenties in één keer aanschaffen en deze vervolgens aan zorgverleners toewijzen. Lees hier hoe u dat doet.
  • Hebt u nog geen betaalmethode in uw PT Direct account? Zonder betaalmethode is het niet mogelijk om licenties te kopen en zorgverleners toe te voegen. Voeg eerst uw betaalmethode toe.
    Niet van toepassing indien u handmatig gefactureerd wordt.
4
De zojuist toegevoegde zorgverlener staat nu vermeld als (onbevestigd). Wij sturen hem of haar een e-mail met de mededeling dat u hem of haar wilt toevoegen aan PT Direct. Indien hij/zij reeds een Physitrack account heeft en hierop inlogt, zal hij/zij een bericht zien waarin gevraagd wordt om uw uitnodiging te accepteren of te weigeren. Zodra de zorgverlener deze uitnodiging accepteert, kan hij/zij onmiddellijk Physitrack gebruiken.
Let op: Pas nadat de zorgverlener de uitnodiging heeft geaccepteerd, kunt u zijn of haar Physitrack-account koppelen aan uw systeem voor praktijkbeheer (PMS) of uw elektronisch patiëntendossier (EPD).

Zorgverleners verwijderen

1
Log in op PT Direct.
2
Klik op Zorgverleners, bovenaan in het linkermenu, en vervolgens op de naam van de zorgverlener die u wilt verwijderen.
Klik om een grotere versie te zien
3
Onderaan het venster dat dan opent, kunt u gemakkelijk de patiënten van deze zorgverlener, evenals de oefeningen die deze zorgverlener zelf heeft toegevoegd, overdragen naar een collega. Om dit te doen, selecteert u de patiënten en/of oefeningen die u wilt overdragen, kiest u de collega naar wie u ze wilt overzetten en klikt u vervolgens op de knoppen Patiënten overdragen en/of Oefeningen verplaatsen.
4
Klik dan op de knop om akkoord te gaan en klaar! U kunt de vrijgekomen licentie nu aan een andere zorgverlener toewijzen.
  • Nadat een zorgverlener is verwijderd van PT Direct, heeft hij/zij geen toegang meer tot patiënten en inhoud die met hem/haar is gedeeld. Evenzo hebben collega's ook geen toegang meer tot patiënten en inhoud die door deze zorgverlener zijn gedeeld. Om dit te voorkomen, kunt u patiënten en inhoud overzetten naar een collega voordat u de zorgverlener verwijdert. Zie hierboven, bij punt 3, hoe u dit kunt doen.
  • Als u een zorgverlener verwijdert van PT Direct, wordt zijn Physitrack-account niet verwijderd van onze servers. De zorgverlener kan Physitrack blijven gebruiken, maar zal de volgende keer dat hij/zij inlogt een eigen abonnement moeten kopen. Neem contact met ons op als het account van de zorgverlener permanent verwijderd moet worden.
  • Nadat u een zorgverlener van PT Direct hebt verwijderd, kunt u de vrijgekomen licentie toewijzen aan een (nieuwe) collega. Als u de licentie niet meer nodig hebt, kunt u deze ook verwijderen zodat u er niet meer voor betaalt. Let op: dit is een aparte stap! Lees hier hoe u dit doet.
Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er was een probleem met het versturen van je feedback. Probeer het later nog eens.

Contact opnemen? Bericht sturen aan Physitrack Bericht sturen aan Physitrack