SpotOnMedics FysioOne: handleiding voor koppeling
Sinds kort hebben we in samenwerking met FysioOne onze integratie uitgebreid. Hierdoor kunt u binnen FysioOne direct een programma toewijzen aan uw patiënt (zonder extra handelingen) en tijdens een lopend programma gemakkelijk wijzigingen aanbrengen. Hoe dit er voor u uitziet kunt u hieronder zien:
NB. Physitrack innoveert! Mijn Account > Instellingen is tegenwoordig te vinden door op uw naam te klikken in de rechterbenedenhoek en op "Instellingen" te klikken.
Stap 1: 'token' kopiëren uit FysioOne (voor managers/praktijkhouders)
- Log in op uw FysioOne account
- Klik op "Configuratie"
- Klik op "Algemeen"
- Klik op "Physitrack" (in het rijtje linksonder, onder het kopje Webservices & SSO)
- Zorg dat "Physitrack geactiveerd in FysioOne" op "Ja" staat
- Ga terug naar "Configuratie" en dan naar "Gebruikers". Kies de gebruiker(s) die toegang krijgt/krijgen tot Physitrack. Klik op "Toegang".
- Als er geen token/API-sleutel (feitelijk een lang wachtwoord) bekend is, klik dan eerst op het '+'-icoon. U ziet vervolgens de 'code'. Dubbel-klik hierop en kopieer deze token vervolgens (CMD+C op Mac of CTRL+C op Windows).
Stap 2: token invoeren bij Physitrack (voor individuele gebruikers)
- Log in op uw Physitrack account
- Klik op uw naam in de rechterbenedenhoek en selecteer 'Instellingen'
- Kies nu onder 'Synchroniseer mijn cliëntgegevens met:' voor SpotOnMedics en plak uw token in het "API sleutel" veld (zie onderstaande afbeelding):
- Klik op de knop 'Sla wijzigingen op' onderaan de pagina.
Klaar!
U kunt nu snel uw cliënt openen in Physitrack vanuit FysioOne:
- Open de cliënt in kwestie
- Ga naar Dossier
- Klik op de link "Physitrack" linksonder
Belangrijk: Bij videobellen wordt Physitrack geopend in een nieuw venster. Zorg dat u popups toestaat.
⚠️Laadt Physitrack niet binnen Spotonmedics?
Mocht Physitrack niet (goed) laden binnen Spotonmedics, probeer dan het volgende:
- Krijgt u de melding 'Physitrack heeft de verbinding geweigerd' of iets van die strekking? Volg dan de stappen uit dit artikel: Physitrack laadt niet binnen SpotOnMedics
- Gebruik een andere moderne browser dan Safari.
- Kijk of u wel rechtsreeks kunt komen op https://nl.physitrack.com/login
Als dit werkt, dan is uw verbinding met Physitrack in orde. - Kijk of u een programma draait dat banners blokkeert, en zet dit (tijdelijk) uit.
Physitrack wordt door Spotonmedics in een zogeheten "iframe" ingeladen. Sommige programma's, zoals antivirusprogramma's of advertentieblockers zouden Physitrack kunnen blokkeren.
Zet deze hulpprogramma's tijdelijk uit en/of zorg dat https://nl.physitrack.com wordt toegestaan. - Mochten het bovenstaande niet werken, stuur dan een mail naar [email protected] samen met de link die u krijgt als u https://www.whatsmybrowser.org/ bezoekt.